2012. február 8., szerda

T.Suzuki A tudat hullámai

" Amikor zazent gyakorolsz, ne próbáld leállítani a gondolkodásodat.Hagyd, hogy magától álljon le.Ha valami megjelenik a tudatodban,engedd bejönni, és engedd kimenni. Nem fog sokáig maradni. Ha megpróbálod leállítani a gondolkodásodat, az azt jelenti, hogy,zavar  téged. Ne zavarjon semmi..Úgy tűnik mintha a tudatodon kívülről jönne valami, pedig ezek valójában a saját tudatod hullámai, és ha nem zavartatod magad tőlük, fokozatosan egyre nyugodtabbá válnak. Öt, legfeljebb tíz perc múlva tudatod teljesen derűs és nyugodt lesz. Lélegzeted lelassul, pulzusod pedig egy kicsit gyorsabb lesz.

Hamvas Béla -koan

A mondo rejtvény (a zen azt mondja, hogy koan). A mester ilyen koant ad fel, és ezt kell megfejteni. A kérdésnek nincs ismerettartalma, és a felelet csak akkor helyes, ha az ember a valósághatáron túlról, megváltozott tudatszerkezettel válaszol. Hangoltság kérdése. Eksztatikus praxis. Mindennemű ismeretközlés fals. Nem lehetek elég egyszerű. Nem lehetek elég üres. „Ha ég és föld között egy tizedrész hüvelyknyi rés támad, mondja a harmadik zen-pátriárka, a kettő egymástól örökre elszakad.” „Ha szembeállítod azt, amit kívánsz, azzal, amit nem kívánsz, szellemed gyógyíthatatlanul megbetegszik.” „Ne lakj kívül a külső világban, ne lakj a belső ürességben, ez csak zavarhoz vezet.” „Egy mindenben, minden egyben.” Ez a szufi ittihad és a görög henószisz, a hindu jóga és a héber jihud.
************************************************************************************************************************************
MI  EZ ?



Hamvas Béla

Hamvas Béla


 "A zenben a tevékenység teljes súlya a szatorira esik. A szatori a felébredés. Nem megvilágosodás, inkább megvillanás. Egyetlen pillanat elég. Aki ennek az egyetlen pillanatnak tapasztalatából nem tudja az összes következményeket levonni, úgyis menthetetlen. Ha pedig megértette, nyugodtan tovább mehet „teát inni és rizst enni”.

Ha valaki a villámcsapás következményeit levonta és annak hatásait realizálta, a valósághatáron átlépett. „Megtaláltad önmagadat - mondja Hsziang-jen. De a kezdetek kezdetétől fogva semmi sem távozott el tőled. Te voltál az, aki a valóság elől szemedet lehunytad. A zenben semmi sem szorul magyarázatra. A zent nem lehet tanítani. A zen által ismereteid nem gyarapszanak. Csak túlmész önmagadon.” Ez az, amit a Vadzsracseddika úgy hív, hogy a gyémántnál keményebb tudás: amikor az ember szabaddá válik önmagától és a létezéstől és az élettől és az éntől. De aki azt hiszi, hogy van megszabadulás, nem nevezhető szabadnak.



A felriasztás módszerét, mint följegyezték, tudatosan először Lin-Csi mester alkalmazta, aki mikor valamilyen nagyképű kérdést intéztek hozzá, felkiáltott: Kvatsz! Ezt a szót a vámhivatalnok használta, amikor az utas a határt átlépte (valósághatár). Kvatsz annyit jelent, mint: Hé! Van elvámolni való? Ki mit csempészik? A határon az agyafúrt szólamok és a körmönfont elméletek érvénytelenek. Színt kell vallani




2012. február 6., hétfő


Adója              egy             százalékával             az            alkotó                    gyermekekért    !
MŰHELY
                                       FEJLESZTÉS                                             KIÁLLÍTÁS                                          PÁLYÁZAT

                                                 TEHETSÉG KUTATÁS                                                         TÁBOROZÁS

TEHETSÉG GONDOZÁS